Tuesday, April 17, 2007

عفاريت الست

سامحوني على التأخير ، لاني كنت في حالة نفسية ممتازة ، والواضح ان المتزوج مننا مابيعرفش يكتب إلا لما حد!!!! ينكد عليه ... وبما أني هاكتب النهاردة يبقى لازم تتوقعوا الموود شكله أيه ، وتدعوا معايا على اللي كان السبب . منك لله ياللي في بالي.

زمان كان في فيلم اسمه لعبة الست وكان فيه .. حلويات اسمها براغيت الست ، وبصراحة انا ماشفتش في اي ست إلا العفاريت ، وستنا طهقانة عفاريتها لما تطلع ...بتطلع على الغلابة... (لا انا مش غلبان- انا مسكين يا روحي) والغلابة هنا اقصد بيهم الشغالات.. تلات شغالات في اقل من سنة يا مفترية ،

لان الست لما عفاريتها بتطلع ... بتطلع معاها عين اللي جابو البنت المسكينة، وبيطلع معاها شعر البنت اللي بيتنتف كل يوم ، وبيطلع معاها أيوب البواب علشان يقول لنا ان الجيران بتشتكي من الصوت العالي .


عفاريت الست ، بتصحيني كل يوم من النوم على صوت كنشيرتو سوبرانو أصلي و دويتو بينها وبين الخدامة ، والحق يقال البنت مش شبه بوسي سمير ، لكنها مقبولة .... وصوتها في الاوبرالي مش قد كده ، بس برضه الجيران بيسمعوها ، كما انها عمرها ما فكرت تقولي شوف نفسك وبراحتك ، ولا عمرها تجرأت و طالبت اننا نحط النقط على الحروف ...قبل ما نطلع سوا عالرووف .

- i am Sorry Mam ..Help me Sir

- انت فاكرة السير هايقدر يحوشك من ايديا يا بنت الرفضي

- SOS

-شوفي مين هيعبرك دا انا هاكسر نافوخك يا ...تووت ، هاتستهبلي عليا يا بنت..توووت

- Please Madam ,,mercy

-ماحدش هايرحمك مني .. وديتي الشبشب الجديد بتاع البت فين يا بنت الدايخة

- I dont know. Believe me Mam

أنا- يا حبيبتي.. الشبشب واقع تحت في العربية يا طوطو ، وقع منها لما نامت واحنا راجعين بالليل متأخر.. مش كنت سألتيني بدل ما تنتفي ريش الغلبانة دي.

-خلاص. جل منلا يسهو، يالا يا بت روحي جهزي البيريكفاست لسيدك .

منطق طهقانة ان دا صنف نمرود ولازم يشوف العين الحمرا، مش كدا وبس ..دا لازم كمان نخلي عينيه الاتنين حمرا وزرقاء إذا لزم الامر،

ويا اخويا كل يوم من دا ، ان ماكنش الشبشب ، يبقا ليه ماطلعتش الزبالة بره، او نسيت الغسيل على الحبل، او او او ... المهم ..تجر شكلها بأي شكل ، وتعمل تدريب للسانها الحاد علشان ما يبردش ،

كما انه افضل طريقة لتطبيق المثل القائل " اضرب المربوط يخاف السايب " وطبعا معروف مين هو السايب .!!!

Posted by طهقان :: 8:10 AM :: 34 Comments:

Post a Comment

---------------------------------------