Sunday, February 11, 2007

كل وقت وله ادان

يوم ما بدأت اجهز البيت ، لو كنت اعرف حقيقتها، كنت وفرت على نفسي ومااشتريتش التلاجة،
لان بعد جوازي اصبح عندي في البيت ...تلاجتين
في فترة الخطوبة ،
أحاول ألاطفها.... الكهربا فاصلة...
قلت يا واد يمكن مكسوفة ،
يا واد دي بت محترمة .. هتلاقي واحدة احسن من كده فين
، مابتعرفش
يا بختك..
قلت ..يمكن التربية السليمة اللي اتربتها في بيتها ، هي اللي بتخليها بالشكل ده
والله وامك داعيالك يا واد يا طهقان
وماكانش على لسانها ساعتها غير..انت مستعجل ليه..كل شيء هايبان في وقته
وزي ما انت عارف
كل وقت وله أدان
وللأن ...
لسه الادان ماادنش
المهم
ومش هأطول عليكم.... كتبنا الكتاب، وعلينا الجواب، وبقت مراتي حلالي بلالي... يا بختك يا ابو بخيت ،
ايوة يا واد وعرفت تنقي..ايوة يا واد خدت الامورة
وانفض الصوان ، وانصرف المعازيم واتعشينا،
عايزين نقعد بقا نقول كلمتين على جنب...
الاقي التلاجة بدأت تنور، وتعلمني ..ان التروموستات عالي على الاخر
- انت احلى واحدة شفتها
قولي الصراحة .مش عايزاك تكدب عليا
- انا باقول الصراحة
- بس في احلى مني
- مش في نظري...انت في نظري احلاهم، وياترى انت بتحبيني
- لسه ...انا مااعرفكش كويس
بس انت انسان كويس وباين عليك هتبقا جوز مش بطال
- وفضلنا كده طول الليل..
اجبلها كده تجيلي كده....
فين الهيمان وكلام الحب
حتى لو بالكدب!!!
واللي طلع عليها برضه
ما انا لسه ماعرفكش
وزي ما انت عارف
كل وقت وله ادان
بعد فترة قصيرة من كتب الكتاب
دخلنا
وانت عارفين الباقي...
كل وقت وله ادان ،
وانا مش ألة هأتحول بين يوم وليلة ،
واكتشفت ساعتها ان عندي في البيت تلاجتين..!
بردتني ... وخلتني انسى الرومانسية...
العتب على مين ؟!!
استنوا...ماحدش يستعجل في الاجابة......
كل وقت وله ادان

Posted by طهقان :: 11:43 AM :: 14 Comments:

Post a Comment

---------------------------------------